9 feb. 2013

att ha sjuka barn

Det här har minst sagt varit en lång vecka. Emma bröjade spy natten till måndag..sen har hon haft dålig mage också..så har det hållit på hela veckan.. Dessutom har pojkarna haft 39 graders feber och varit allmänt gnälliga.. Så en tung vecka har det varit.

Nu är det lite mera än ett dygn sen något kom upp (eller ner) för Emma så jag hoppas hon får bli frisk nu. Hon missade ett kalas igår som hon var bjuden på och hon var så ledsen..men ....

Även pojkarna är feberfria idag (än så länge) , så jag hoppas att också dom får va friska..

Det märks stor skillnad mellan när alla barnen är hemma, och sjuka, mot när det bara är killarna och jag.  Inga rutiner har följts och inget vettigt har vi fått gjort. Så att tömma tvättkorgarna..haha..ja vad ska jag säga, det slog lite back där och blev mera tvätt i stället!

Men viktigast av allt är att knattarna blir friska och att vi inte ska behöva ha sjuka ledsna barn!!

Nu ska jag pajja barn och titta på barnkanalen!

1 kommentar: