28 nov. 2012

att ta kväll

Efter att ha flyttat runt o haft mig sätter jag mig nu ner med en glöggkopp..alla ungarna sover och det lägger sig ett lugn över huset.
Alla kvällar när barnen gått till sängs måste jag alltid städa upp före jag själv kan slappna av. Diskbänken ska va tom o ren. Köksbordet avplockat o rent. Eventuell tvätt upphängd eller inplockad i skåp o lådor..o.s.v. någon annan som har samma "mani"??

Idag har jag dessutom hämtat hem en "Amerika trånk". En svart med gulddetaljer. Den tänkte jag ha mina garnnystan och virkmaterial i. Bild kommer bara jag får den placerad på rätt ställe. Måste pröva mig fram lite nu..

Det var någon som frågade var jag köper det jag virkar av. Jag har fått något av min farmor, något e köpt på Poppis loppis och något på Cornelia.

Nu ska jag dricka mitt glögg o va besviken över att inget Grey's kommer ikväll...

Published with Blogger-droid v2.0.6

1 kommentar:

  1. Alltid skönast att plocka bort på kvällen. Jag hatar att vakna till ett oredigt hus. :) Ja visst var det skit att det inte kom något Grey´s igår kväll. :( Jag som satt och väntade och inte visste att det inte skulle komma.

    SvaraRadera