28 nov. 2012

att ha en vanlig onsdag.

Eftersom onsdagar e dagen då jag veckohandlar så brukar jag inte ha så mycket annat planerat. Jag veckohandlar. Kokar mat för en vecka åt killarna. Planerar resten av familjens mat. Tvättar och håller på som alla andra mammor.

Men just den här onsdagen är jag ovanligt pigg. Vi har nu fått in bra sovrutiner med killarna(peppar peppar). Efter Åboresan fick vi natten lite framflyttad, äntligen! Så istället för att gå i säng halv 7 så går de nu kl.8 , samma tid som storasyster. Sen sover de BRA enda fram till 7 på morgonen. Det har varit något ben som fastnat i någon sänggrind eller liknande..men annars har de sovit bra. De har inte ens druckit mjölk. Så jag hoppas detta håller i sig.

Nico har dessutom fått sin andra tand uppe idag. Så nu borde alla tänderna ha radat fram som jag har väntat på. Kanske därför nätterna nu är lugnare.

Annars händer det inte så mycket här i skogen. Har ett litet projekt pågång i vardagsrummet men det får ni se sen när det är klart och allt är införskaffat.

Med det sagt ska jag nu ta mig en kopp kaffe och en nybakad muffins och sätta mig framför tv en stund medan killarna sover sin vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar