8 jan. 2012

Lista

Medans P for på 4-års kalas med Emma så har jag tråkigt..igen..hittade en lista hos den här  bloggerskan..så i brist på annat.



1. Hur gammal är du om fem år?
30 år..oj shit
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
P och Emma
3. Hur lång är du?
175 cm
4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Margin Call.
5. Vem ringde du senast?
Min svärmor.
6. Vem ringde dig senast?
Andreas
7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
 Bad.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Beror på till vem det är och vad det gäller..
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Gifta
10. När såg du senast din mamma?
I fredas
11. Vilken ögonfärg har du?
Blå/grå/gröna..
12. När vaknade du i dag?
Halv 11...nice!!
13. Vilken är din favoritjulsång?
Sådär överlag tycker jag inte om julsånger så har absolut ingen favorit..
14. Vilken är din favoritplats?
Soffan med en mega godispåse,sambon och en bra film!
15. Vilken plats föredrar du minst?
På ett sjukhus med mitt barn.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Troligen här i skogen med två 10-åriga pojkar, en Emma som fyller 14 och min sambo. Jobbar säkert inom vården och har kanske fått gifta mig..
17. Vad skrämde dig om natten som barn?
ingen aning..inget jag minns sådär..skulle behöva fråga min mamma..
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
säkert något dåligt skämt av sambon..
19. Hur stor är din säng?
160 cm..
20. Har du stationär eller bärbar dator?
Bärbar
21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Brukar va en sucker för mysiga pyjamas men numera pga två ångkokare i magen skulle jag hellst sova utan skinn..
22. Hur många kuddar har du i sängen?
5 st tror ja vi har..
23. Hur många landskap har du bott i?
1
24. Vilka städer har du bott i?
Närpes
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
strumpor,men barfota sommartid.
26. Är du social?
Ja.
27. Vilken är din favoritglass?
Ben & Jerrys strawberry cheesecake
28. Vilken är din favoritefterrätt?
Tycker om jordgubbskvarg men allt som innehåller socker slinker lätt ner..
29. Tycker du om kinamat?
Underbart!
30. Tycker du om kaffe?
Jepp!
31. Vad dricker du till frukost?
Juice oftast
32. Sover du på någon särskild sida?
Nu sover jag ca 10 min per sida före det är dags att svänga..När jag INTE är gravid sover jag på mage som en överkörd groda..
33. Kan du spela poker?
Jo
34. Tycker du om att mysa/kela?
Självklart, vilken kvinna gör inte det?!
35. Är du en beroendemänniska?
Ja verkligen..både av människor och vissa saker..
36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
nope
37. Vill du ha barn?
haha..jaa,kan väl inte säga annat när jag blir trebarnsmor vilken dag som hellst!
38. Kan du några andra språk än svenska?
engelska och finska så jag klarar mig...
39. Har du någonsin åkt ambulans?
jo, två ggr.
Föredrar du havet eller bassäng?
beror lite på var jag är..
Vad spenderar du helst pengar på?
Oj..inredning,kläder åt mig och lilla E..men nu har det blivit mycket klicketi-klick åt smågrabbarna..
Äger du dyrbara smycken?
 efva attling halsband och förlovningsringen är väl de som är dyrbarast för mig.
43. Vilket är ditt favoritprogram på teve?
Grey´s Anatomy..ingen tvekan!
44. Kan du rulla med tungan?
jopp
45. Vem är den roligaste människan du känner?
hmm..ingen aning..kommer inte på någon specifik..
46. Sover du med gosedjur?
om sambon räknas..?!
47. Vad har du för ringsignal?
Adele-someone like you
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
några finns hos mamma.
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Ett usb-minne
50. Flirtar du mycket?
Nej verkligen inte..
51. Kan du byta olja på bilen?
nope!.
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej
53. Vilken var den senaste boken du läste?
Kepler-paganinikontraktet
54. läser du någon dagstidning?
inte regelbundet..
55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej
56. Dansar du i bilen?
nej,men sjunger
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
X3M
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Sambons kontonummer
59. När var du i kyrkan senast?
När vår gudson döptes i augusti..
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Tyckte faktist om min teckningslärare Nina
61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
En natt när jag var liten hos grannflickan..

1 kommentar:

  1. :) Minns då kaminerna var inne i magen.
    Då frös min man för att jag envisades med att ha fönstret öppet mitt i smällkalla vintern. Nu är ordningen återställd och jag fryser jämt igen ;)

    SvaraRadera