22 jan. 2013

att ge er

Jag har ju börjat mitt "nya liv" som många andra efter nyår.. Jag bantar inte, utan jag har börjat äta mera hälsosam mat och försöker motionera så mycket jag hinner. Att leva på makaroner, lördagskorv och choklad gav mig inte direkt någon energi under hösten så nu är det nya tag.

Jag har ju tränat på gym några ggr/vecka och tar promenader med killarna så ofta jag hinner. Ska även införa simhallsbesök med Emma en gång i veckan nu också.

Ett träningsprogram jag gör hemma på tisdagkvällar tänkte jag ge er ifall någon annan vill pröva på..
Jag har gjort detta med en hantel på 6 kg men det där bestämmer man ju själv.

Varsegoda!

20 knäböj
50 sek jägaren (sittandes uppmot väggen,benen 90 grader)
40 breeeda knäböj
30 benlyft/ben (ligg på rygg, ha ett ben böjt och den andra lyfter du rakt upp mot taket sakta)
100 st X-hopp
30 st utfall
40 st vristlyft ( stå på en kantmed tårna och ha hälen i luften och lyft upp och ner sakta)
50 sek jägaren
40 st breeeeeeda knäböj
30 st benlyft/ben
20 knäböj.

Jag brukar avsluta med plankan 1 min x 3 för att jag behöver verkligen få tillbaka mina bålmuskler!

Lycka till!

1 kommentar:

  1. Tack så mycket!!!! Jättebra! Har du nåt för överkroppen?

    SvaraRadera