12 maj 2012

mums!

smörgåstårtan blev en hit. Den smakade precis som en vanlig..P tyckte t.o.m att den smakade bättre än den "vanliga" vi hade beställt till dopet.. Tips är att göra dubbel sats av brödet så får man den lite fluffigare och större men det gick super såhär också. Gästerna gav bra betyg ...

ursäkta suddet


Man gör ju vilka fyllningar man vill.. men jag gjorde
fyllning 1 : tonfisk, creme fraiche och majonnäs. bredde ut det och strödde över hackade kokade ägg.
fyllning 2; skinka ,creme fraiche och majonnäs.
ovanpå hade jag creme fraiche, gräddfil o majonnäs. + räkor o gurka o ägg.

 

Smörgåstårta

Brödet
1dl mandelmjöl
0.5dl bakepro
0.5dl kokosmjöl
1.5tsk fiberhusk
2tsk bakpulver
Salt efter smak
3vispade ägg
60g cream cheese
1dl cream fraîche
Sätt på ugnen på 175grader. Blanda alla torra ingredienserna i en skål. Ta sedan dem vispade äggen och vispa ihop med cream cheese och cream fraiche. Häll ut smeten på ett bakplåtspapper i måtten ca 25*35cm och grädda i 10minuter. När den svalnat skär du brödet i fyra lika stora bitar.

Lägg upp första brödet på ett fat och börja med fyllningarna.

3 kommentarer:

  1. Finns alla ingredienser i vanlig affär? Cream cheese, vad e det? (för en som inte vet...)

    SvaraRadera
  2. mandelmjöl på halpa,bakepro borde finnas på hälsokost,kokosmjöl hoppade jag över, fiberhusk på alla affärer nästan, cream cheese köpte jag på lidl. torde fungera lika bra med creme bonjour naturelle. :)

    SvaraRadera
  3. Thank you! Då ska jag testa denna för det lät ju lovande... :)

    SvaraRadera