28 apr. 2012

Thank god

Eftersom jag älskar bröd och alla variationer som pålägg är det ju lite trist att min mage inte tycker det samma..men nu har jag hittat ett superbra LCHF bröd som dessutom smakar gott.
Min frukostsmörgås med gurka och räkost.


250 g grynost
3 ägg
1 dl fibrex
½ dl krossade linfrön
1 msk fiberhusk
1 dl mandelmjöl
1 tsk bakpulver
*½ dl strimlade soltorkade tomater
*½ dl oliver
salt,peppar och paprikapulver
3 dl riven ost

*jag lade 1 dl solrosfrön istället för tomat och oliver.

Sätt ugnen på 225 grader. Rör ihop grynosten och äggen. Blanda i fibrex, frön, fiberhusk, mandelmjöl och bakpulver. Tillsätt tomaterna och oliverna samt salt,peppar och paprikapulver.

bred ut på en plåt med bakplåtspapper och strö över riven ost.
grädda i 15 minuter. Skär i bitar och förvara i plastpåse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar