3 jan. 2012

I´m back..

Gårdagen blev också en "spännande" dag.. Efter besök på rdg,som inte gav så mycket, ringde jag till förlossningen bara för att fråga lite råd om mina känningar nere i magen..de ville jag skulle komma dit för kontroll..jepp sa jag och vi satte kurs mot vasa. Väl där så konstaterade dom att inget hade hänt  sen sist men något var på gång, så jag fick en bricanylspruta i armen och lades in för observation över natten.. Bricanylen fick jag så att magen skulle slappna av och jag skulle få sova..OKEJ om det inte var så att pulsen blev typ 200..sjukt kul för mina små som hade disco inne i magen! Natten gick sådär, fick så otroligt sjukt i höfterna (jaa, mommovarning) av den skarpa sängen och den tunga vikten att jag svängde mig var 10:e minut.. vaknade ibland av att någons mysiga skrutt ropade och skulle ha mat..

Idag såg ctg kurvan bra ut förutom några sammandragningar så jag fick åka hem o vänta på att det ska börja "på riktigt"...Men nu är jag så trött på alla sjukhusresor utan resultat så nästa gång jag åker in är då jag nästan hör barnaskrik..nå nej,men ni förstår...

Idag är också den första dagen som mammaledig...den här dagen brukar annars va en glädjedag, men eftersom jag varit sjukskriven sen 28 augusti typ så är jag trött på att va ledig utan bebisar.. Vill att småpluttarna snart ska komma så man får snusa lite underbar bebisdoft!!

1 kommentar:

  1. Oj..
    Men du skall se att de kommer att envisas med å stanna inne länge, länge än ;)

    SvaraRadera