20 jan. 2012

2 små prinsar!

Onsdagen den 18.01.2012 kom våra två prinsar..

Jag hamnade in redan tidigt den 17.01..hade fått feber och en rejäl flunssa..blodprover visade även att jag hade havandeskapsförgiftning.

Morgonen den 18.01 tog dom hål på mina hinnor och 3,5 timme senare föddes första gossen..Allt gick bra, sen efter att ha spräckt hinnorna för andra gången så kom lillebror, 11 minuter efter. Även det gick bra. Allt gick mycket bättre än vad jag trodde med att föda två.. Men nog ÄR det skönt att förlossningen nu e historia och troligen lär jag inte lägga mina fötter där igen !

Prins A som föddes före vägde 2880 g och var 48 cm lång.
Prins B som kom efter vägde 2505 g och var 46 cm lång.

Båda mår fint och har fått fina poäng. Har inte behövt åka upp till barnavd alls utan har fått va här på bb med mig!

Bara allt ser bra ut imorgon på läkarundersökningen så åker vi hem..oj va skönt!! Eftersom jag fortfarande har världens hosta ska de bli skönt att åka hem till eget!

2 kommentarer:

  1. De är ALLTID bäst att vara hemma i eget hem.
    Sen så fort som ni orkar med nå besök så ska vi komma å hälsa på <3

    SvaraRadera
  2. Många grattisar-kramisar till favvisan våra! Å e je nov så rolit att vet att allt gick bra å ni allihop mår bra. Nu ska vi hissa flaggan i topp då det blev två killar med snopp ;) Kramisar ♥♥♥♥♥

    "Fingrar och tår och fjäderlätt hår,
    en blick så klar som såge du tusentals år.
    Två prinsar kom det till Er,
    lycka till och njuta av alla fina stunder tillsammans."

    SvaraRadera