7 dec. 2011

Om att vänta tvillingar...

                                              Mina tvillingar just nu..typ..



Många frågar mig om det känns annorlunda att vänta tvillingar..och visst gör det. Förutom alla kroppsliga skillnader som värre illamående, magen växer fortare och alla inre organ som får sig en rejäl omgång DAGLIGEN så tror jag att det är dom psykiska skillnaderna som man märker mest...
Man funderar..åtminstone jag.. hela tiden på riskerna med allt..hur ska förlossningen gå?  Kommer de att födas för tidigt?  Hur blir livet efteråt? Kommer jag att klara den här utmaningen med en trotsig 4:åring och två små bebisar..?! Allt har sin tid och vi får bara vänta vecka för vecka och se när krabaterna vill ut..tills dess måste jag njuta av lugnet av att "bara" ha en trotsfröken!

1 kommentar: